Google AdWords Sözlüğü

Burada, aAdWords ile ilgili Arama motoru pazarlama (SEM), Arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında önemli birçok bilgi bulabilirsiniz,. Google AdWords sözlüğümüz sürekli güncellenir.

Aşağıdaki sözlüğmüzde bulamadığınız bir terim varsa buraya tıklayınız


BEKLENEN TIKLAMA ORANI

Arama motorunda aranan anahtar kelimenin reklamın konumundan bağımsız olarak tıklanma olasılığını ölçen bir durumdur.

 

  • Anahtar kelimenin reklamda tıklamaya neden olup olmayacağının tahmin edilmesidir. Reklamın konumuna bağlı olarak anahtar kelimenin geçmişte ne şekilde bir performans gösterdiği göz önünde bulundurulur. Sadece tam eşleşme durumuna bakılarak beklenen tıklama oranı belirlenir.
  • Ortalamanın üstünde, ortalama ve ortalamanın altında gibi sahip olunabilecek üç durum söz konusudur.
    • “Ortalama” ya da “ortalamanın üstünde” duruma sahip olma: Anahtar kelimenin adwords’teki tüm anahtar kelimeler ile karşılaştırılması sonucunda tıklama oranına ilişkin beklenen önemli bir sorun olmadığını ifade eder.
    • “Ortalamanın altında” duruma sahip olma: Daha özel ve özellikli olacak şekilde anahtar kelimenin değiştirilmesini ifade etmektedir. Aynı zamanda en iyi anahtar kelime reklam ile daha alakalı olacak şekilde düzenlenebilir.
  • Performans düzeyinin iyi olabilmesi için alaka düzeyi yüksek ve yeterli olan anahtar kelimelerin belirlenmesine yardımcı olmak amacı ile kullanılan bir durumdur.
  • Hesaptaki “TO” sekmesinde gösterilen tıklama oranının beklenen tıklama oranından farklı olmasının nedeni beklenen tıklama oranının tahmini olmasıdır. Bu durum “TO” sekmesinin aksine anahtar kelimenin nasıl bir performans gösterdiğini değerlendirmek için reklam verenin hem hesabı dahilinde hem de reklam verenin diğer hesapları ile karşılaştırıldığında değerlendirilir. Aynı zamanda reklam konumunun etkisini ortadan kaldıracak şekilde de ayarlanmaktadır.
  • Bir anahtar kelimenin yüksek bir Kalite Puanı’na ve düşük bir beklenen tıklama oranına sahip olmasının mümkün olması, Kalite Puanı’nın belirlenmesinde adwords’ün farklı çok sayıda kalite faktörünü dikkate almasından kaynaklanmaktadır. Geliştirilmesi gereken potansiyel alanların belirlenmesi için Genel Kalite Puanının yüksek olması durumunda bile bu faktörlerin ayrı ayrı değerlendirilmesi gerekmektedir.
  • Kampanya sayfasındaki Anahtar Kelime sekmesindeki anahtar kelimelerin yan kısmındaki konuşma balonlarının üzerine imlecin getirilmesi ile anahtar kelime ile ilgili beklenen tıklama oranı görüntülenmektedir.
Başvurunuz başarıyla gönderildi.

Başvurunuz için teşekkür ederiz. Size en kısa zamanda geri döneceğiz.

İletişim BİLGİLERİNİZ
Hitap
bayan
bay
Detay BİLGİLER
Önemli Anahtar KELİMENİZ
Express Talep Formu 1 saat içerisinde ücretsiz teklif