Google AdWords Sözlüğü

Burada, aAdWords ile ilgili Arama motoru pazarlama (SEM), Arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında önemli birçok bilgi bulabilirsiniz,. Google AdWords sözlüğümüz sürekli güncellenir.

Aşağıdaki sözlüğmüzde bulamadığınız bir terim varsa buraya tıklayınız


GERÇEK TIKLAMA BAŞINA MALİYET (TBM)

Bir tıklama için borçlandırılan en yüksek tutar maksimum TBM teklifidir yalnız genel olarak daha düşük bir tutarda borçlandırılma yapılır. Gerçek TBM, bir tıklama için borçlandırılan en son tutardır.

 

Gerçek TBM’nin Maksimum TBM’den düşük olmasının nedeni adwords açık attırmalarında en çok sıralaması sizin sıralamanızın hemen alt kısmında olan bir reklam verenin teklifini geçmek için yeterli tutarda ödeme yapılmasından kaynaklanmaktadır. Kalite Puanı ve Reklam Sıralaması kavramlarının anlaşılması bu sistemin nasıl çalıştığının anlaşılması için önemlidir. Reklamınızın ve açılış sayfanızın, onları gören kullanıcılar için ne ölçüde alakalı ve faydalı olduğunun ölçüsünü Kalite Puanınız belirlemektedir. Bu tıklama oranına ve diğer faktörlere bağlı olmaktadır. Kalite Puanı ile Maksimum TBM teklifi birleşerek reklam sıralaması denilen kombinasyonu belirlemektedir. Ayrıca her bir reklam verenin reklam sıralaması ve reklamın nerede görüleceğinin belirlenmesi için kullanılmaktadır.

  • Hemen alt kısmınızdaki sıralamada yer alan reklam verenin 2,00TL tutarında bir teklif vermesi durumunda ve bu reklam ile aynı kaliteye sahip reklamınızın olması halinde reklamınızın için 2,00TL’den bir kuruş daha yüksek teklif vermeniz gerekmektedir. 3,00TL ya da 5,00TL tutarında bir teklifinizin olması durumunda bile adwords’e ödenebilecek en yüksek tutar 2,01TL’dir.
  • Hemen alt kısmınızdaki sıralamada yer alan reklam verenin 2,00TL tutarında bir teklif vermesi durumunda ve bu reklamın kalitesinin size ait olan reklamın kalitesinden daha iyi olması halinde bu reklam verenin sıralamada sizden daha ön sırada yer alması için ödediği tutarın sadece bir kuruş fazlasını ödeyebilirsiniz. Asla maksimum TBM teklifinden daha fazlasını ödeyemezsiniz. Bu durum teklif ayarlarının belirlenmemesi ya da Geliştirilmiş TBM’nin kullanılmaması durumunda geçerli olmaktadır.
  • Genellikle minimum reklam sıralamasının arama sonuçlarının üstündeki reklamlar için gerekli olması durumunda, arama sonuçlarının yanındaki reklamlar için gerekli olan minimum reklam sıralamasından daha yüksek olduğu unutulmamalıdır. Sıralamada sizin alt kısmınızda yer alan başka reklam verenlerin bulunmaması durumunda bile reklamınızın arama sonuçlarının üzerinde göründüğündeki tıklama maşına maliyet (TBM), reklamın arama sonuçlarının yanında görünen TBM’den daha yüksek olabilmektedir. Daha fazla tutarın tıklama başına ödenmesi durumunda en üst kısımdaki reklamlar genel olarak daha yüksek tıklama oranına sahip olmakta ve size site bağlantıları gibi berili reklam uzantıları ve sadece en üst kısımda yer alan reklam konumlarında kullanılabilen özellikler için erişim sağlanmaktadır. Yani kati suretle maksimum TBM teklifinizden daha fazla tutarda borçlandırılma söz konusu değildir.
  • Sıralama olarak sizin hemen alt kısmınızda yer alan bir reklam verenden daha yüksek sırada yer almak için ödenmesi gereken tutardan daha azını Google Görüntülü reklam Ağı’ndaki belirli reklamlar için ödeyebilirsiniz.
Başvurunuz başarıyla gönderildi.

Başvurunuz için teşekkür ederiz. Size en kısa zamanda geri döneceğiz.

İletişim BİLGİLERİNİZ
Hitap
bayan
bay
Detay BİLGİLER
Önemli Anahtar KELİMENİZ
Express Talep Formu 1 saat içerisinde ücretsiz teklif