Sıkça sorulan sorular

  • Alt sayfalarımda da içerik olması neden gerekiyor?

    Web siteniz birden fazla sayfadan oluşmaktadır. Bu nedenle Google sitenizin bütün içeriğine ulaşmayı ve değerlendirmeyi hedefliyor. Bunun avantaj sağladığı durumlar, potansiyel ziyaretçiler için önem taşıyan bilgilerin alt sayfalarda bulunmasıdır. Fakat bu alt sayfaların, arama motorları tarafından gerçekten önemli olarak görülmesi için, uygun içeriğe sahip olmaları büyük önem taşımaktadır

  • Ana sayfa metnini kendim mi oluşturmam gerekiyor? Ne işe yarıyor?

    Kişiye özel uzman desteği içeren Advanced Landing Page paketimizden itibaren, bütün metinlerin oluşturulmasını, sizin yerinize, biz üstleniyoruz (hizmet açıklamasında bulunan metin oluşturma ile karşılaştırabilirsiniz). Diğer paketlerde ana sayfa metnini ve hizmet kapsamında bulunan diğer alt sayfaların metinlerini oluşturmayla ilgili yazılı destek bulunmaktadır. Metinleri oluştururken sorun yaşayacak olursanız, lütfen bizi aramakta tereddüt etmeyin, memnuniyetle yardımcı oluruz ve size metin önerileri göndeririz. Fakat göndereceğimiz önerilerin sayfanıza ve şirketinize uygun olması için, bize bir yön göstermeniz büyük önem taşıyor. Bu nedenle şirketinizi ve hizmetlerinizi ele alan genel bir yazı metnine ihtiyacımız var. Bu bizim tarafımızdan arama motorlarının yönergelerine uygun hale getirilip, ilk optimizasyonla birlikte sitenizin ana sayfasında yayınlanır. Ancak sitenizin ana sayfasında yayınlanan bu metin unique content, yani başka sayfalardan kopyalanmamış olmalı.

  • Ana sayfadaki metin neden bu kadar önemli?

    İyi dereceler farklı kriterlere dayanır. Bu kriterlerden biri sayfanızın metin içeriğidir. Google ve diğer arama motorları belirtilmiş olan anahtar kelimeye ilişkin önem taşıyıp taşımadığına dair denetleme ve değerlendirme yapar. Bu sebeple ana sayfanızda, en önemli anahtar kelimelerinizi destekleyen bir yazı metninin bulunması gerekiyor. Ayrıca Google değerlendirmesini metnin tamamını ele alarak (anahtar kelime sıklığına bakarak) yapıyor.

  • Anahtar kelimelerimi her zaman değiştirebilir miyim?

    Prensip olarak Anahtar kelime seçimleri uzun vadeli yapılmalı. Anahtar kelimelerinizde yapacağınız her değişiklikte, optimizasyon yeniden oluşturulması gerekir. Ancak anahtar kelimelerinizin birçoğu zaten belli bir başlangıç sürecinden sonra iyi bir pozisyona yerleşir. Anahtar kelimelerinin sürekli değişme durumunda, arama motorlarında somut öncelik sağlanamaz ve gereken yeni optimizasyonlar ile ek masraflar oluşur. Belli bir zamandan sonra anahtar kelimeleri değiştirmek daha doğru olabilir. 

  • Aynı metni başka sayfalarda da kullanabilir miyim?

    Arama motorları, kullanıcılarının arzu ettiği bilgileri en iyi şekilde temin etme çabasındadır. Bu nedenle çıkan sonuç listelerinin ilk sayfalarında tekrarlamalar arzu edilmez ve olmasından kaçınılır. Daha önceden mevcut bulunan ve daha iyi bir değerlendirme almış bir web sitesinin yanı sıra aynı içeriğe sahip bir başka site, ilkine kıyasla daha kötü değerlendirilecektir ve duruma göre(Google Penalty) cezalandırılabilir. Bu nedenle daha başlangıçta, ilk sıralarda yer almak için gereken şartları sunabilmek adına, size önerimiz, sayfanızda istisnalar dışında sadece Unique Content (benzersiz içerik) kullanmanızdır ve yine bizim tarafımızdan oluşturulmuş olan ana sayfa metnini çoğaltmamanız. Ana Sayfa sitenin diğer alt sayfalarından daha popüler olduğu için iyi değerlendirilmelidir.

  • Bazı anahtar kelimeler neden uzun sürede optimize olabiliyor?

    Arama motorlarında, her anahtar kelime için farklı miktarda sonuç mevcuttur. Miktarın büyüklüğüne göre ve hangi başarı oranıyla diğer sitelerin söz konusu kelimeyle optimize edildiğine bağlı olarak, sitenizi ilk sayfa sonuçlarının arasına sokmak zorlaşır. Özellikle genel kavramların, örneğin "Araba" gibi, ilk sayfalarda görüntülenmesi, aylar hatta yıllar sürebilir.

  • Belirli bir sözleşme süresi var mı?

    Yaptığımız sözleşme süreleri genelde 12, 24 ya da 36 ay olarak değişiyor.

  • CMS-Verileri nelerdir?

    CMS-Verileri web sitenizin girişi için ek bilgilerdir. Content-Management-System (örn. Joomla, Typo3, ya da diğerlerinin) bilgileri ve bir online-mağazanın yönetim alanına dair giriş bilgileri de buna dâhildir. Siz bu girişleri, örneğin sitenizdeki bazı metin içeriklerini değiştirmek için kullanabilirsiniz.

  • Faturamı nasıl alırım?

    İlk faturanız, hoş geldiniz dosyasıyla birlikte kargo yoluyla size ulaşır. Daha sonraki faturaları kargo yoluyla otomatik olarak size ulaştırıyoruz. İlaveten bütün faturalar hakkında finans bölümümüzden ayrıntılı güncel bilgilerinize ulaşabilirsiniz.

  • FTP-Bilgileri nelerdir?

    FTP-Bilgileri (file transfer protocol) sitenizin web sunucusuna ait giriş bilgileridir. Bunlar Host, kullanıcı ismi ve password (parola) hatta bazı durumlarda port belirtilmesinden oluşur. Daha domain kaydınız yapılırken bu bilgiler, web hizmeti sağlayıcınız (provider) tarafından size iletilir. Fakat bu bilgileri daha sonra da sorgulamanız mümkündür. Başarılı bir optimizasyon oluşturabilmek için FTP adresinizde tam erişime ihtiyacımız vardır.(admin yetkisi).

  • Giriş bilgilerim Optimizasyon ile alâkası olmayan kişiler tarafından görülebilir mi?

    Giriş bilgileriniz, sözleşme süresinin bitimine kadar, bizim tarafımızdan güvenli olarak muhafaza edilir ve sadece bu konuyla ilgili tekniker ve yetkili kişiler tarafından görülebilir.

  • Google-Analytics-Verileri ne için gereklidir?

    Optimizasyon başarısını denetlemek ve sitenizin kullanıcı hareketlerine ilişkin temel bilgi analizi için Google-Analytics kullanıyoruz. Bu nedenle optimizasyona başlamadan önce size bir Google-Analytics hesabı oluşturuyoruz. Eğer ki sizin tarafınızdan oluşturulmuş bir Google-Analytics hesabınız var ise, oradaki birikmiş verileri kaybetmeden analiz sürecinde değerlendiriyoruz. Bu durumda mevcut Google-Analytics hesabınızın giriş bilgilerine ihtiyacımız olacaktır.

  • Landing Page ne demektir?

    Landing page (açılış sayfası) size özel hazırlanmış ya da oluşturulmuş olan, arama motoru kayıtlarına (Google, Yahoo!, Bing!), ya da bir reklama tıklanınca açılan bir sayfadır

  • Müşteri Paneli ne işe yarıyor?

    Müşteri menüsü, optimizasyona ilişkin güncel bilgilerin yer aldığı ilk nokta. İlk optimizasyondan önce anahtar kelimeler, metinler ve önem taşıyan bütün bilgileri buraya aktarıp, analiz için bize iletiyorsunuz. İlk optimizasyonun ayarlanmasından sonra, müşteri menünüzde ayrıca, belirtmiş olduğunuz anahtar kelimelerin güncel pozisyon sonuçları görüntülenir. Bunlar düzenli olarak tarafımızdan denetlenir ve müşteri menüsünde size sunulur. Ayrıca müşteri menüsünde kayıt hizmeti gibi önemli bilgiler ve faturalar yer alır. Böylece müşteri menüsü, bilgi alımının yanı sıra, optimizasyon hedefine yönelik şeffaflık ve başarının kontrolünü sağlar.

  • Neden Adwords’da olduğu gibi tüm kelimeler kullanılamıyor?

    Adwords'da anahtar kelimelere yapılan her tıklama karşılığında belli bir miktar ödüyorsunuz. Dolayısıyla bütçeniz müsade ettiği takdirde, bütün anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Fakat Arama motoru optimizasyonu farklı faktörleri ele alıyor. Örneğin rakip sitelerin gücü ve belirtilen anahtar kelimenin optimizasyon süreci. Anahtar kelimelerin bir kısmı ancak uzun süreli optimize olabiliyor ve bu nedenle optimizasyon için pek önerilmezken, Adwords'da kısa süre içinde başarı getirebiliyorlar.

  • Optimizasyonu siteme siz ekliyor musunuz, yoksa bunu kendim yapmam mı gerekiyor?

    Sitenizin giriş bilgilerinin tamamı ve hatasız olma şartıyla elimizde bulunduğu takdirde, optimizasyon tarafımızdan sitenize aktarılır. Fakat optimizasyonu sitenize aktarmak mümkün olmazsa, ya da verileri kendiniz yerleştirmek istediğinizi daha önceden belirtmiş iseniz, bu veriler müşteri menüsünde size download olarak sunulacaktır ve ilaveten e-posta yoluyla size ulaştırılacaktır.

  • Optimizasyonum için ne tür bilgilere ve hangi sebeplerle gerek duyuyorsunuz?

    Sitenizin optimizasyonu için öncelikle şu bilgilere ihtiyacımız var: En önemlisi elbette, optimize edilecek olan anahtar kelimeler. Şirketinizi ve sayfanızı daha iyi algılayabilmemiz için, ayrıca şirketinizi tanımlayan bir metne ihtiyacımız var. Bu daha sonra optimize olmuş şekilde ana sayfanızda yer alacaktır. Son olarak elbette sitenizin giriş bilgilerine ihtiyacımız var, bu ilk optimizasyonu ve muhtemel olan daha sonraki uyarlamaları sitenize aktarabilmek için gereklidir. Sırf bu sebeple FTP bilgileriniz ve CMS/Shop bilgileriniz de gerekmektedir.

  • Sayfamdaki metni gizleyebilir miyim?

    Arama motorlarının sonuç listeleri kullanıcıya özel uyarlanmıştır. Amaç, artı değer kazandırmak ve kaliteli arama sonuçları sunmaktır. Gerçek bir artı değer ancak orada görüntülenen içeriklerden oluşur. Dolayısıyla gizli içerik kullanıcıya artı değer kazandıramaz ve web sitesi sahiplerinin uyması gereken arama motorları kurallarına aykırıdır. Bu kurallara uymama durumu sonuç listelerindeki pozisyonunuzu negatif etkileyebileceği için, metin içerikleri tarafımızdan 100% görüntülenir hale getirilip arama motorları şartlarına uygun şekilde dâhil edilir. Elbette görüntülenmesini sağladığımız bu metinleri, web sitesinin tasarımını bozmayacak kısımlara yerleştirmekte özen gösteriyoruz. Bu çoğu kez web sitesinin alt kısımlarıdır.

  • Sizin tavsiye ettiğiniz Anahtar kelimeler neden benim anahtar kelime seçimimden daha iyi?

    Anahtar kelimelerin doğru seçimi, arama motorları tarafından bulunabilirliğin temelini oluşturuyor. Anahtar kelimelerin verimli olup olmadığını ve seçilen paket kapsamında, sözleşme süresi içinde, amaca uygun optimize edilmesinin mümkün olup olmadığını sizin için analiz ediyoruz. Bizim anahtar kelime önerilerimiz genelde sizin seçimlerinizi baz alarak hazırlanır.

  • Sonuçlarımı tehlikeye atmadan sayfamı düzenleyebilir miyim?

    Elbette web sitenizin içeriğini mütemadiyen düzenleyip, güncelleyebilirsiniz. Bulunduğunuz pozisyonu tehlikeye atmamak için, bütün değişiklikler ve ilaveler müşteri hizmetlerimize danışılarak uygulanması gerekir.

  • Sözleşmeyi imzaladıktan hemen sonra Google Adwords’larımı kapatabilir miyim ?

    Bu tavsiye edilmez. Optimal başarılar ancak SEA (AdWords) ve SEO (Arama motoru Optimizasyonu) online (çevrimiçi) ortak kullanımı ile elde edilir. Optimizasyonunuz sözleşme imzalandıktan hemen sonra, Adwords-Kampanyalarınızdaki başarıyı kazandırmaz, çünkü arama motorlarının bazı değişiklikleri kaydetmeleri için bir sürece ihtiyaç vardır. Bu nedenle önerimiz, yerleştirme sonuçlarınızı takip etmeniz ve ilk 10. sırada yer alan, anahtar kelimelerden oluşan kampanya bütçenizi kısıtlamaktır.

  • Web sitem ne zaman ilk sayfada yer alır?

    Tecrübeli bir SEO ajansı olarak sıralama gelişmelerine ilişkin tahminlerde, prensip olarak çok dikkatli davranıyoruz. Arama sonuçlarının gelişimleri birçok faktöre bağlıdır. (Google algoritması sitelerin değerlendirilmesinde 200'ün üstünde faktör ele alır).Bu karmaşıklık, bir web sitesinin anahtar kelimeleriyle birlikte, ilk sayfada yer alıp almayacağına dair somut öngörüleri imkansız kılıyor. Yapmış olduğumuz optimizasyon girişimleri ile en belirleyici faktörlere düzenliyoruz. Sayfanızın içeriğinin iyi olması, temiz programlama ve endeks süreci. Dolayısıyla zaman faktörü de önemli rol oynuyor, çünkü her anahtar kelimenin gelişimi farklı. Bazı kelimelerin hemen birkaç hafta sonrası ilk sıralara yerleşmesinin yanı sıra, diğer anahtar kelimelerinin amacına ulaşması aylarca sürebiliyor. Biz kendi tecrübelerimize dayanarak biliyoruz ki, genelde ilk optimizasyondan 8-12 hafta sonra en iyi sonuçlara ulaşılıyor

  • Web sitemin giriş bilgileri size ne için gerekiyor?

    İlk optimizasyonu ve olası sonraki uyarlamaları doğru ve hızlı uygulayabilmek için, web sitenizin giriş bilgilerini almamız gerekiyor. Bu bilgileri bize vermenizi öneririz, öyle ki onsite (çevrimiçi) optimizasyonunun kusursuz uygulanması sağlansın ve arama motoru sunucularının olası değişikliklerine kısa sürede yanıt verebilelim. İstisnai durumlarda, optimizasyonun sitenize yerleştirilmesini kendiniz de yapabilirsiniz. Bu işlem sadece bu konuya hakim kişiler tarafından yapılmalı. Bu durumda optimizasyon bilgilerini ve muhtemel 

Başvurunuz başarıyla gönderildi.

Başvurunuz için teşekkür ederiz. Size en kısa zamanda geri döneceğiz.

İletişim BİLGİLERİNİZ
Hitap
bayan
bay
Detay BİLGİLER
Önemli Anahtar KELİMENİZ
Express Talep Formu 1 saat içerisinde ücretsiz teklif