Site içi optimizasyon - Web adresi

Web adresi (domain adi) nokta ile ayrilmis terimlerden olusur. Bu adresin son kismi örnegin .de yada .com olabilir ve Top Level Domain (TLD) olarak da bilinir. Domain adi sisteminde her bir web adresine yani TLD`si ile birlikte seçilen isime bir IP adresi atanir. Bu sekilde her bir web adresi bir kullaniciya ait olur. Top Level Domain`ler iki ana gruba ayrilir. Genel ve ülkeye özgü uzantilari vardir. Ülkelere özgü TLD'ler daima iki harften olusur örnegin .de .at veya .eu. Genel uzantilar ise .net veya .info. Bir web adresi çok önemli oldugundan ve bazi önemli noktalar dikkate alinmasi gerektiginden bu seçim için zaman ayirilmalidir. Kolay anlasilan, açik, kapsamli ve web sayfasinin içerigine yakin olan bir web adresi sayfanin basarisina büyük katkida bulunabilir. Domain uzantisinin seçiminde ise genel kurallar vardir yeni bir web sayfasinin içerigi kurumsal ise ve bu nedenle uluslararasi ziyaretçiler de bekleniyorsa uzantisi .com yada .biz seçilmesi yararli olabilir. Eger sayfanin agirligi genel bilgiler içeriyorsa domain uzantisi .info olmalidir .

.Org uzantisi ise genellikle organizasyonlar tarafindan tercih edilir. Çogunlukla Almanya`da .de uzantisi tercih ediliyor. Tüm arama motorlari TLD'leri esdegerli görmesine ragmen .de uzantisi mantikli. Bu uzanti en çok bilinenlerden oldugu için kullanicilara güven veriyor. Eger uygun bir .de adresi bulunamazsa örnegin sizin seçtiginiz adres müsait degilse sayfa içerigine uygun olmayan adres seçmektense farkli bir TLD seçilmesi en dogru olanidir. Web adresi seçiminde kolay hatirlanan kelimeler yada cümle olmasina ve web sayfasinin içerigine uygun olmasina dikkat edilmelidir. Bu adreslerin uzunlugu 2 ila 63 karakterden olusur ama mümkün oldukca kisa tutulmalidir.

Yaklasik 10-12 karakter uzunlugunda olmasi tamamen yeterli. Ayrica anahter kelimeler (Keywords) web adresine eklenip eklenmemesi de önemlidir. Bazi uzmanlarin görüsüne aykiri olsada, iki nedenden dolayi anahter kelime kullanmak çok iyi bir fikirdir. Ilk olarak web adresinin hedef listelerinin siralamalarinda kesinlikle çok önemli rolü var. Ikinci sebep ise web sayfalarinin çogunukla kayitlarda web adresinin link metinini kullanmasi. Böylece web adresinde bir veya iki anahtar kelime (Keyword) bulundugunda bu kelimelerle yapilan arama sonuçlarinda yüksek listelenir. Kelimelerin arasina tire isareti koyuldugunda iki farkli kelime olarak kabul edildigi için web adresinde bu isareti kulanmak mantikli. Ancak iki anahtar kelime seçilmeli yani en fazla bir tane tire isaretinin kullanilmasi öneriliyor.

Uzun web adresleri insanlara güvenli gelmez ve arama motorlari da bunlari düsük degerlendirir. Birde `Type-In domain`leri vardir. Bunlarin anlami okadar yogundur ki birçok Internet kullanicsi tarafindan dogrudan tarayiciya giris yapilir. Kullanici girdigi web sayfasini tanimiyor olsa da, o uygun URL ile dogru bilgilere ulasacagindan emindir örnegin web adresi araba.de. Çok sik sadece www.araba.de tarayiciya yaziliyor. Bu tür web adresleri çok popüler ve pahali oldugundan  bu konunun üzerinde fazla durmak gerekmiyor. Önemli olan bir web adresini seçerken var olan markalara ve telif hakklarina dikkat etmek. Seçilen web asresiyle yada web adresinin bir parcasiyla baskalarinin telif haklarina zarar verilmedigine emin olmak gerekiyor. Linkler, araçlar ve yazilim ', bölümünde bununla ilgili bazi faydali bilgiler veriliyor. Buna ek olarak, bir anahtar kelime arastirmasi yararli olabilir. Ayrintilar için 'anahtar kelimeleri' bölümüne bakin...

Başvurunuz başarıyla gönderildi.

Başvurunuz için teşekkür ederiz. Size en kısa zamanda geri döneceğiz.

İletişim BİLGİLERİNİZ
Hitap
bayan
bay
Detay BİLGİLER
Önemli Anahtar KELİMENİZ
Express Talep Formu 1 saat içerisinde ücretsiz teklif